مقالات مقالات .

مقالات

5 بازی مناسب برای کودکان اوتیسم

از این رو ما در این بخش 10 مورد بازی مناسب برای کودکان اوتیسم را به شما معرفی خواهیم کرد.
1- لگو

لگو یکی از بازی‌هایی است که می‌تواند برای تمامی کودکان جذاب باشد. بازی‌هایی که می‌توانند تفکر و همکاری را به کودکان بیاموزند، موجب رشد ذهنی آن‌ها خواهند شد. تحقیقات مختلف نشان می‌دهند که لگو‌ها می‌توانند یکی از بهترین بازی‌ها برای کنترل اوتیسم باشند. این موضوع به قدری مورد توجه قرار گرفته است که محققان آن را لگو درمانی می‌نامند.

در این بازی مناسب برای کودکان اوتیسم، آن‌ها می‌توانند با قطعات بازی کرده و هر قطعه را بشناسند. آن‌ها همچنین توانایی تفکر اجتماعی و حل مسائل را نیز فرا می‌گیرند.

2- بازی تطبیقی

بازی تطبیقی یک بازی مناسب برای کودکان اوتیسم به شمار می‌رود. این نوع بازی باعث گسترش مهارت‌های حسی و شناختی آن‌ها خواهد شد. منظور از بازی‌های تطبیقی در واقع همان کلمات و ‌اشیایی هستند که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و می‌توانند یک پیام را ایجاد کنند. در بازی تطبیقی کودکان اوتیسم می‌توانند درک درستی از شکل‌ها، رنگ‌ها و مفاهیم داشته باشند.

همچنین در بازی تطبیقی مهارت‌های حل مسأله کودکان و انجام برخی حرکات ظریف آن‌ها بهبود می‌یابد. این امر به آن‌ها فرصت می‌دهد تا بتوانند مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی خود را نیز بهبود بخشند. این بازی مناسب برای کودکان اوتیسم در سطوح مختلف طراحی شده‌ است و شما بر اساس میزان توانایی کودک خود باید سطح مناسب را انتخاب نمایید.

3- پازل، یک بازی مناسب برای کودکان اوتیسم

پازل را می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها برای کودکان و بزرگسالان معرفی کرد. با انجام بازی پازل مهارت‌های حرکتی ظریف، مهارت‌های شناختی، آگاهی فضایی و تفکر منطقی کودکان‌ اتیسم تقویت خواهد شد. پازل به عنوان یک بازی مناسب برای کودکان اوتیسم معرفی شده است؛ چراکه می‌تواند تخیل کودکان را تحریک کند.

پازل‌ها می‌توانند موجب رشد ذهنی و افزایش تمرکز کودکان شوند. هنگام خرید پازل برای کودکان اوتیسمی بهتر است پازل‌هایی با تصاویر و رنگ‌های شاد را انتخاب کنید. همچنین سعی کنید به سراغ پازل‌هایی بروید که تصاویر آن‌ها بسیار ساده یا بسیار سخت نباشد.

4- بازی‌ های حافظه

برای این که کودکان اوتیسمی بتوانند مسائل مختلف را بهتر به خاطر بسپارند، بازی‌های حافظه را برای آن‌ها تهیه کنید. این بازی‌ها می‌توانند کودکان را به خوبی سرگرم کنند. فعالیت‌هایی نظیر یادآوری قسمت‌هایی از داستان‌ها، خواندن بخشی از موارد موجود یا تکرار الگو‌ها، بخشی از بازی‌های حافظه هستند که کودکان اوتیسم را به تفکر وادار می‌کنند.

5- بازی ‌های رومیزی

بازی رومیزی که آن را نام بازی‌های تخته‌ای نیز می‌شناسند یک بازی مناسب برای کودکان اوتیسم محسوب می‌شود. در این بازی کودکان مبتلا به اوتیسم یاد می‌گیرند روی کار خود تمرکز کنند، بر اساس نوبت خود بازی را پیش ببرند، به قوانین بازی احترام بگذارند و با دیگر بازیکنان در تعامل باشند. از معروف‌ترین بازی‌های رومیزی می‌توان به شطرنج اشاره کرد.

این بازی‌ها مهارت‌های حل مسأله را در کودکان تقویت می‌کنند. جالب است بدانید شرکت‌های مختلف، بعضی از بازی‌های رومیزی را مختص کودکان اوتیسم طراحی کرده‌اند. در این بازی‌ها مهارت‌های مختلف کودکان تقویت خواهد شد.

https://omideshargh.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۵۵:۰۱ توسط:admin موضوع: نظرات (0)