مقالات مقالات .

مقالات

سطوح مختلف علائم طیف اوتیسم

آنها در مقایسه با کودکان سطح یک به پشتیبانی بیشتری نیاز دارند.

این دسته بندی بر اساس فرمت استانداردی است که dsm برای متخصصان مشخص کرده است. با وجود توضیحات دقیق dsm در مورد طیف اوتیسم، اما نواقصی در این طرح دیده می‌شود. چرا که هیچ نوع راهنمایی درباره نوع خاص پشتیبانی از کودکان ارائه نمی‌دهد. علاوه براین افرادی هم هستند که در هیچ یک از این سه سطح قرار نمی‌گیرند. مسئله دیگر، احتمال تغییر شدت اختلال طیف اوتیسم در گذر زمان است.

کاردرمانی برای اوتیسم

کاردرمانی برای اوتیسم یکی از روش‌هایی است که در مدیریت و کنترل این اختلال موثر می‌باشد. درست است که هنوز درمان قطعی برای اختلال اوتیسم وجود ندارد؛ اما به کمک روش‌هایی مانند کاردرمانی، بازی درمانی و گفتاردرمانی می‌توان این اختلال را کنترل کرد.

کاردرمانی ذهنی کودکان اوتیسم

کاردرمانی ذهنی کودکان با استفاده از این تمرینات گام‌های موثری برای درمان اوتیسم برمی‌دارد. این نوع کاردرمانی برای اوتیسم موجب تقویت توانایی‌های کودک می‌شود. همچنین اختلاف بین سن رشدی و تقویمی او را به حداقل می‌رساند.

خدمات کاردرمانی ذهنی در زمینه های افزایش شناخت، آموزش مهارت‌های روزانه زندگی، آمادگی ورود به مدرسه، آمادگی شغلی، مدیریت مالی، تغذیه، زندگی مستقل و… می‌باشند.

کاردرمانی ذهنی کودکان اوتیسم باعث افزایش مهارت های ذهنی و آموزشی، بهبود توجه و اعتماد به نفس کودک می‌شود. علاوه براین، سطح حافظه دیداری و شنیداری او را افزایش می‌دهد. این نوع کاردرمانی برای اوتیسم شرایطی را فراهم می‌کند تا کودکان احساسات خود را ابراز کنند. همچنین موجب افزایش تعاملات اجتماعی کودک می‌شود.

تمرینات کاردرمانی ذهنی کودکان اوتیسمی، مهارت های نوشتاری و دست‌خط کودکان را بهبود می‌دهد. این امر تاثیر مثبتی روی یادگیری کودکان دارد و موجب کاهش اضطراب آنها می‌شود.
فواید کاردرمانی برای اوتیسم

کاردرمانی برای اوتیسم تاثیر بسزایی در پرورش، حفظ و بهبود مهارت‌های بیماران دارد. تمرینات کاردرمانی به بیماران کمک می‌کنند تا عملکرد مناسبی در خانه، مدرسه و محل کار داشته باشند.

از دیگر فواید کاردرمانی برای اوتیسم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- بهبود قدرت یادگیری
2- افزایش اعتماد به نفس و خودباوری
3- افزایش تمرکز روی تکالیف مدرسه
4- بیشتر شدن سطح تعاملات اجتماعی
5- برقراری ارتباط متقابل با دیگران
6- ابراز احساسات، علایق و عواطف
7- شرکت در بازی‌های دسته جمعی
8- کنترل و مدیریت خود تنظیمی
9- بهبود مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت
10- شناسایی مشکلات خواب و رفع آنها
11- مدیریت و کنترل تغذیه بیماران
12- بهبود مهارت‌های زبانی و اجتماعی افراد مبتلا به اوتیسم

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۵۵:۵۵ توسط:admin موضوع: نظرات (0)